Regnbuer fra Store Rosenbusk og gedder fra De Gamle Lergrave

Peter Fog Pedersen, en af foreningens skrappe juniorer, har været ved St. Rosenbusk efter regnbuer sammen med Zlatan. Her fik Zlatan baghjul, idet Peter snuppede en stak, med største på 3,8 kg.

Og så er der flere beviser for, at geddefiskeriet er kommet igang i De Gamle Lergrave. Peter Fog Pedersen skriver:

Tog idag en kort tur ned i lergravene da Zlatan Delic og Hans Thougaard Pedersen havde haft noget godt fiskeri. 2 kast og BAM. Op kommer en gedde på 97 cm og 5,63 kg og bider på. Desværre er billedet ikke så godt, men jeg var alene afsted. Taget på en vibrax str. 4 sølv og gul i den runde sø???

Et stort tillykke herfra med fangsterne til Peter. De Gamle Lergrave har så længe jeg kan huske det fisket bedre i de kolde måneder end i de varme. Kun maj måned er normalt bedre, så det er bare med at komme afsted inden isen lukker for mulighederne.

En bonusnyhed fra vores juniorleder Zlatan Delic skal I også have. Han skriver (sakset fra foreningens lukkede Facebook-gruppe):

Nu har jeg siden marts forsøgt at lave en airbrush-station til blink/wobler-byg, men tiden har været knap. Igår/idag skulle det så være ?.

Til dem, der enten selv laver grej eller ønsker det, kan det således nu lade sig gøre i huset. Alt værktøjet er der – fra sandpapir til elværktøj i form af sav og slibemaskine.
Der er lidt maling (juniorenes maling) til maskinen, men det forventes, at man som senior selv køber det. Lak skal også selv medbringes.

Maskinen SKAL rengøres efter hver maling, man har brugt, ellers tilstopper den, da det allerede tørrer efter par minutter. Metalfarverne på øverste hylde må ikke bruges, da de er lavet til en større airbrush, end den vi har (den tilstopper ved brug).
Airbrushen må ikke skilles. Nålen er så tynd, at den bukker ved den mindste berøring. Er nålen bukket vil airbrushen sprøjte dråber af maling. Der kan ikke købes nye nåle. Jeg har ligeledes bygget en tørrestation med motor (til lak). Se nedenfor:

Man kan vist roligt sige, at Zlatan har vist sine håndværksevner og skabt de perfekte rammer for vinterens grejfremstilling i Fiskerhuset. Det bliver vist ikke meget bedre medlemsfaciliteter:-)