Ask fanger flere småfisk bl.a. en tobis på 30 g

Ask skrev lige igen, da han fik fisket lidt mere:

Hej Klaus

Et par tilføjelser – vi var ude i dag og fiske lidt i Øresund, og herfra vil jeg herme tilmelde skrubbe på 560 gram, og tobis på 30 gram. Jeg fik også en monster fjæsing på 400 gram i det jyske som jeg glemte i farten.

Skrubben på billedet ovenfor var en af dagens mindre. Billedet nedenfor viser et par bergylter, hvoraf den største vejede 300 g.

En kutling på 50 g blev det også til. Flot fisk!

img_3351

Mvh

Ask Peter Futtrup

Tak til Ask for update. De gylter ligner tropefisk, men svømmer rundt i Øresund.

En af foreningens juniorer, Peter Fog Pedersen, var forleden på et karussesats. Det gav bl.a. en fin en af slagsen på 510 g.

Den ryger sammen med en karusse på 800 g og en makrel på 910 g fanget af Zlatan også ind på årets fisker listen.

Alle fisk som medlemmer kan tilmelde foreningens årets fisker konkurrence er som udgangspunkt de fisk, som også findes på den officielle rekordliste, der findes på hjemmesiden www.fiskerekorder.dk. Vi har så i foreningen valgt at P&T fiskene regnbueørred og stør samt saltvandsfiskene sild og fjæsing ekstraordinært også kan tilmeldes. Mikrofisk kan dermed ikke tilmeldes, selvom det sikkert for nogle (bl.a. Ask:-) er sjovt at fange dem. Skrubben og fjæsingen, som Ask fangede kan dermed tilmeldes, mens det ikke gælder for tobisen på 30 gram. Reglerne er ikke hugget i granit, så er der gode argumenter for at flere fisk skal kunne tilmeldes er de velkomne.