Ikke kategoriseret

PR gedde og første gedde på jerkbait til Marius på tur til brakvandet

Torsdagens gode tur gav mod på mere, og lørdag fik alujollen så endnu en tur i brakvandet. Da Rasmus og Louis begge var forhindret i at tage med, var det en anden af foreningens skrappe juniorfiskere, nemlig Marius Dam Jespersen, som kom med på tur. Han havde vist ligesom Peter Fog Pedersen en rigtig god tur, idet han dels fangede en ny PR gedde på 6,55 kg, og dels fik sin første gedde på sit nyindkøbte jerkbaitsæt.

Peter Møller og undertegnede fangede en del gedder, men ingen, der kunne måle sig med den gedde, som Marius fangede. Jeg selv mistede en +7-kilos fisk lige før landing, så det var lidt træls. Man må jo så bare afsted igen en anden god gang.

De næste juniorer som bliver inviteret med på tur til brakvandet er Rasmus, Louis og Kristoffer. Spændende om de også kan få sig en ny PR som Peter og Marius. Det bliver ihvertfald nok svært for Louis, der som bekendt vandt foreningens geddekonkurrence med en storgedde på 9,6 kg.

Er du også junior fra foreningen, og har lyst til at prøve geddefiskeri i brakvandet, er du meget velkommen til at kontakte mig enten via Facebook eller mail (klaus@vestergaard.mail.dk). Så kommer du i første omgang på ventelisten, hvorefter du nok skal komme med på et tidspunkt i løbet af de næste par måneder.