Ånyheder Artikler Forsidenyt Informationer Medlemssider Nyheder Nyheder

Å-nyt fra Bjarne

Hej med Jer,

I sidste uge foretog Carsten Ryby og undertegnede, samt Finn Sivebœk, DTU Aqua og to å-ansvarlige fra Fredensborg Kommune en åvandring i den nederste del af Usserød Å for at finde mulige steder for udlœgning af gydegrus. Projektet er igangsat og skal løbe af stablen til efteråret. Når papirnusseriet og planlœgningen er på plads kommer vi på banen igen med mere information, og opfordring til Jer om deltagelse i udlœgningen af gruset.

Ud over dette er vi i gang med at undersøge muligheden for udsœtning af fiskeyngel i Usserød Å for at kompensere lidt for den fiskedød som Hørsholm Renseanlœg forårsagede for ca. halvandet år siden. Når aftalen er på plads får I ny info.

Det var de positive nyheder. På den negative side skal jeg oplyse, at tilslutningen til arbejdet med el-befiskning i Nivå ikke var stor nok til, at vi kan påtage os ansvaret for al fremtidig elbefiskning i Nivå. Fiskeudsœtningen vil derfor fortsat blive foretaget på basis af el-befiskning lavet af Esrum Ålaug.

For at sikre sig, at man altid er på forkant med nyeste viden om fisk og fiskepleje, vil jeg kraftigt anbefale, at I tilmelder Jer nyhedsbrevet fiskepleje.dk på følgende link: http://www.fiskepleje.dk/Nyheder
Venlig hilsen

Nive Å’s Lystfiskerforening