Artikler Fangstrapporter Fangstrapporter Nyheder

Geddefiskeri inden fredningen

Jeg var i lergravene et smut idag, primært for at nyde det gode eftermiddagsvejr. Der var dog også fisk, ihvertfald en enkelt 4,5 kilos, som ikke kunne stå for fluen, der blev fisket mellem den gamle grøde langs kanten!

Igår var Peter Møller, Cato Jürgensen og undertegnede også på geddejagt. Det foregik i brakvandet, hvor vi til at starte med havde svært ved at finde dem, men sluttede af med et rent bonanzafiskeri. Det blev til 37 stk, hvoraf de 25 blev fanget indenfor de sidste 2 timer. Gennemsnitsstørrelsen på ca. 2,5 kilo var ikke imponerende, men vi fik da et par 5-kilos på toppen, og havde også en enkelt følger over meteren.

Andre medlemmer har også været ude med snøren, deriblandt Zlatan Delic og Niels Holler, der på agn – sejlet ud med en baitboat (!) – fik flere gedder. Zlatan skriver på foreningens lukkede Facebook gruppe:

Dagens tur: 3 fisk op og 4 missede!
Den ene/første føltes som en rigtig god fisk, men grundet en skrænt, røg fisken (sad fast). Ligeledes røg fisk nummer 2 og 3.
Vi fiskede 70-90 m ude vha. Niels’ baitboat, med døde popup skaller.
5 stænger, 1 med levende agn og 4 stænger med døde popups – kun de døde gav fisk.
Vi fandt et hul, hvor der var fisk, og det var samme stang, der fik hver gang.
Der var desuden god sol og ingen vind ved pladsen.

Zlatan

Tillykke med fangsterne til Niels og Zlatan. Den baitboat er da bare for smart (når man ikke har adgang til båd).