Fangstrapporter

Geddetur med Zlatan og nyt fra åen

I foreningens lukkede Facebook-gruppe kommer der løbende mange spændende nyheder. Idag skrev Zlatan der er foreningens juniorleder følgende rapport efter en god fisketur med to af foreningens skrappe juniorer, Rasmus Schandorff og Peter Fog Pedersen:

Rasmusmedgedde

Dagens rapport:

Vi lagde ud med at fiske i lergravene, men her mærkede vi intet. Vi fiskede kun i den store runde sø samt skydelergraven. Det var meningen, at vi ville gå hele søen rundt samt gå ud på tangen, men vi mangler altså stadig at få lavet broerne – så vi kom ikke meget videre.
I stedet kørte vi videre til en mindre sø i Hørsholm. Her gav det overraskende INGEN fisk. Det har jeg aldrig oplevet før. Til gengæld så vi den største krebs, jeg nogensinde har set!

Vi besluttede efterfølgende at køre til en hemmelig sø. Det gav hurtigt dagens største fisk, taget af Rasmus

Jeg mistede en enkelt gedde samme sted og fik en op på cirka samme størrelse som Rasmus’. Rasmus tog en fisk mere, og så døde det igen.

Peter havde et godt tip om, at en anden sø i området fiskede godt, så det var dagens sidste spot. Det viste sig at være en god ide, idet vi hurtigt fangede 7 gedder ved en af pladserne. Alt ialt blev det til 10 gedder i løbet af dagen.

PS: Niels Holler tog i mellemtiden ned i lergravene og beviste, at der faktisk er fisk i søen…….

Zlatan

Tillykke til Zlatan og drengene med det gode fiskeri. Godt gået!

Jeg selv var en tur i åen for første gang i år, hvilket gav et par fine ørreder på henholdsvis 65 og 75 cm på et par af de “sikre” stræk. Vandføring og -kvalitet var i top og jeg så flere andre fisk på de par timer jeg hyggede mig ved åen.

P2060161