Fangstrapporter

Geddeeventyr for Marius i det brakke

Hej alle

En af vore meget dygtige juniorfiskere, nemlig Marius Dam Jespersen, oplevede idag et geddeeventyr sammen Gordon Henriksen, som de fleste kender fra bl.a. Nak & Æd, Fiskemissionen og geddefilmene Pike Secrets 1 & 2. Gordon er også projektleder for Fishing Zealand samt fungerer som selvstændig guide. Fiskeriet foregik i Stege Nor, der ligger ved Møn, og det blev en dag som Marius aldrig vil glemme.

Det er den fedeste fiskedag nogensinde” udbrød 12-årige Marius efter gedde nr. 30 (set på Gordons live Facebook- opdatering).

Her følger et par stemningsmættede billeder fra dagen venligst stillet til rådighed af Gordon.

Det blev til ialt 35 gedder (!) med fem over 90 cm og en topfisk på 98! Marius fortalte følgende til Gordon: “Jeg har lavet PR i gedde 5 gange i dag, PR i aborre, PR i flest gedder – og PR i flest PR på en dag”.

Stort tillykke til Marius med fiskeriet, der jo har været helt vildt! Gordon har vist også været god at kende og have med som professionel guide, idet fiskeriet ikke altid er lige nemt dernede. Jeg var således selv i Stege Nor sidste lørdag for at teste min nye alujolle, hvor det kun blev til få og mindre fisk op til 5,5 kg. Vandet var dog meget uklart og varmt, hvilket jo nok også har haft lidt at sige. Jeg må tage revanche en anden dag, imens kan man glæde sig over de flotte billeder og fangstglæden, der stråler ud af Marius

PS: Som et lille tip til medlemmer eller andre der interesserer sig for åen (dagkortfiskere), kan det nævnes, at den megen nedbør i weekenden har sat gang i opgangen og de første havørreder er fanget og genudsat. Det er bare med at klø på:-)