Fangstrapporter

Trollingtur på Østersøen, havørred fra kysten og en regnbue fra Poppelsøen

Tag en trollingbåd udstyret med 2 stk. 250 HK påhængsmotorer samt alt tænkeligt udstyr og tilsæt så en topprofessionel guide, nemlig Jan Svenstrup fra Svenstrup Sportfishing. Så har man skabt rammerne for en super oplevelse. Den fik Frederik Hansen, Peter Lottrup og undertegnede i onsdags på en Østersø, der viste tænder, og hvor de fleste mindre både aldrig havde haft en  chance!

Det blev en fantastisk dag med 8 laks i båden, heraf 4 undermålere.

De større laks ville heldigvis også lege med og Peter snuppede 2 stk på knap 4 kg,

mens jeg var så snydeheldig (stængerne med hug gik på omgang!), at få dagens største, der af vores guide, Jan Svenstrup, blev estimeret til at veje ca. 10,5 kg.

Vi fik ikke vejet den præcist, da den havde fedtfinne og dermed var en vildlaks, der skulle  genudsættes så hurtigt som muligt. Peter var eneste mand med laks i tasken, da hans ene laks på knap 4 kg og 75 cm var fedtfinneklippet. Det er reglerne når man sejler fra svensk havn. Havde vi sejlet fra dansk havn, havde vi kunnet hjemtage 4 af laksene. Det kunne dog ikke tage glæden fra at fange laksene og det er bestemt ikke sidste gang at jeg tager med på laksetrolling.

Dagen efter var Peter Lottrup igen ude med snøren, bare et andet sted. Han skrev:

Hej Klaus,

Jeg kunne ikke modstå fristelsen at gå tidligt fra arbejde i dag for at fiske et par timer i det gode vejr.
 Vandet var roligt så jeg riggede fluestangen til med en lille kobberbasse.
Det blev til en fin tur med sol i ansigtet, vind i håret og 3 havørreder over målet.
 Den største på 50 cm og 1,4 kilo i flot kondition.

Man kan i øvrigt godt mærke, at vandet er blevet varmere.
De fighter noget bedre nu end for bare en uge siden…

Peter

Tillykke til Peter med de fine havørreder. Nu er kystsæsonen for lokalområdet vist for alvor kommet igang!

Så fik jeg også via FaceBook lige et par billeder tilsendt fra en af foreningens skrappe juniorer, nemlig Rasmus Schandorff, der har fanget en fin regnbueørred på 2,7 kg i Poppelsøen i Ballerup.

Med fangsten stryger Rasmus direkte ind på andenpladsen i foreningens Årets fisker konkurrence. Godt gået!