Fangstrapporter

Fire +7 kilos gedder til NÅL-medlemmer

Der findes blandt foreningens medlemmer efterhånden en del habile geddefiskere. En af disse er Søren Lautrup-Larsen, der har sendt mig en rapport. Han skriver:

Hej Klaus

Den 22. november var jeg på en af de sjællandske søer for at fiske gedder. Det var en god dag med 13 fisk oppe og vende i båden. Største på 9,7 kg.

Alle fisk taget på 4play wobblere og Alien Eels. Største fisk vil jeg gerne tilmelde til ‘’Årets Fisker’’.

Søren

Stort tillykke til Søren med fangsten af den flot tegnede gedde.

Andre af foreningens geddejægere har også været ude i den forløbne uge. Peter Møller var således på Esrum Sø, hvor han med aborrer som agn tog flere gedder, med største på henholdsvis 7,2 kg

og 7,9 kg.

Sidstnævnte giver 7900 point til Esrum Open, hvilket dels cementerer vor forenings solide føring i konkurrencen, og dels får Peter ind på en samlet 3. plads i den individuelle konkurrence. Emil og undertegnede ligger p.t. lige foran som henholdsvis nr. 1 og 2.

Fred & Humle ligger p.t. nummer 2 i den samlede foreningskonkurrence, mens største gedde på 13,8 kg er fanget af Dennis BomBom fra Lystfiskeriforeningen. Største aborre på 1,68 kg er fanget af Per B. Larsen, også fra Lystfiskeriforeningen. Lystfiskeriforeningen ligger nummer 3 i den samlede Esrum Open, der slutter ved årets udgang. Præmier til konkurrencen sponseres af fiskerishop.dk og Fisk&Fang.

Jens Blom var i fredags også på geddejagt på en sjællandsk sø. Han havde enkelte tilbud i løbet af dagen, men de blev ikke hængende. Det var først sen eftermiddag efter kl. 15, at der begyndte at ske noget. Han fandt pludselig flere stimer af byttefisk og indenfor en halv time havde han 6 kontakter, hvoraf en fin gedde på 8,2 kg kom i båden. Desværre fik han ikke taget et billede, da tiden var ved at være kritisk i forhold til mørkets frembrud.

Spændende hvor længe det forholdsvis milde efterårsvejr kan holde ved. Båden i Esrum Sø ryger i hvert fald op lige så snart nattefrosten for alvor bider sig fast. Så ved vi nemlig erfaringsmæssigt, at det går hurtigt med isen i Sørup Havn. Lige nu er vandtemperaturen omkring de 6-7 grader, men det kan gå hurtigt ned ad bakke.

Knæk og bræk

PS: Husk at fangstrapporter fortsat er meget velkomne. De sendes til klaus@naal.dk