Fangstrapporter

1,5 kilos aborre fra Esrum Sø, en lidt mindre fra St. Vejle Å og ny PR-gedde

Hej alle

Det er nu topsæson for aborrer og gedder, hvilket flere af foreningens medlemmer udmærket er klar over og derfor også har været ude med snøren. Første rapport er fra Peter Møller, der var på Esrum Sø i foreningens båd i onsdags:

Hej Klaus

Så gik der for alvor hul på aborrefiskeriet på Esrum sø. Svag vind og ingen andre både gjorde det muligt at fiske effektivt både med pirk og agnfisk. Det blev i alt til 37 aborrer med de tre største på 1,15 – 1,2 – 1,5 kg.

Sidstnævnte var en rigtig gammel fisk med slidte finner og grove skæl. Måske et resultat af genudsætningstrenden, som heldigvis breder sig. Som bonus blev det også til tre gedder op til 4,6 kg. Nu mangler jeg bare at investere lidt kroner i et ordentligt kamera med fod og selvudløser, så jeg kan få taget nogle bedre billeder 😉

Hilsen

Peter Møller

Stort tillykke med fangsterne til Peter. Imponerende med 3 kilosaborrer på samme tur. Det er bestemt ikke hverdagskost på Esrum Sø. Peter har med den største aborre iøvrigt både taget en ny PR og samtidig skaffet yderligere point til os i Esrum Open, hvor vi p.t. fører.

Jeg selv har også været ude efter aborrer, men det er sket i St. Vejle Å, hvor det er noget nemmere at fange kilosaborrer på denne årstid. Første tur var sammen med Peter Møller, hvor jeg var lidt mere heldig end ham, idet jeg snuppede de to største, begge på 1,1 kg. Næste tur, der var en kort morgentur alene, gav kun en enkelt over kiloet. Til gengæld vejede den 1,34 kg.

Jens Blom var også ude at fiske i onsdags. Han skriver:

Hej Klaus

Jeg var på geddejagt på en sjællandsk sø onsdag den 6. november. Det blev en rigtig fin dag med 12 kontakter. Jeg fik dog kun kroget 7 af dem, hvoraf en af dem, var en 9,4 kilos gedde, der er ny PR. Desværre fik jeg ikke taget et billede, da mit kamera væltede og tog skade, da jeg ville fotografere fisken via selvudløser.

Jens Blom

Ærgerligt med kameraet og det manglende billede, men trods alt et stort tillykke med den nye PR. Det har vist allerede været et godt geddeår for Jens, der nu får ny PR for anden gang i år. Hans seneste PR var 8,7 kilos gedden fra Esrum Sø fanget i september.

Knæk og bræk