Fangstrapporter

Fladfisk fra Nordhavnsmolen og flere karper til Årets fisker konkurrencen

Hej alle

Fik en mail fra Joachim som skriver:

Hej Klaus

Denne dag var jeg med en af mine kammerater på Nordhavnsmolen for at nyde det gode vejr, og selvfølgelig fiske! På få timer fangede vi 20-30 fladfisk og en enkelt torsk, hvoraf vi kun hjemtog de fisk vi kunne spise. Gennemgående for fiskeriet var, at langt de fleste af de flade var isinger. Alligevel var både rødspætte, skrubbe, ising og torsk repræsenteret i posen, da vi tog hjem. Jeg ønsker at tilmelde isinger på: 350, 400 og 500 gram. Skrubber på 400, 500 og 500 gram. Og endelige rødspætter på 750 (dagens største) og 450 gram.

Der går nok ikke lang tid før jeg tager endnu en tur efter de flade.

Joachim Fabricius

Fine fangster til Joachim, men også Claus Banholtz har været ude med snøren:

Hej Klaus

Vi er en lille flok der igang med at tømme et par søer for karper, og den ene er en meget lille en, med sindsygt mange karper mellem 2 og 8 kg. Der har vi brugt en del aftener, for at få flyttet alle de fisk vi kunne nå, inden søen bliver fyldt med grus 🙁

Denne sø rummer en del skælkarper i mindre størrelse og spejlkarper i en størrelse imellem 5-8 kg.

Jeg havde en aftentur til dette vand i den forgangne uge og fik ikke mindre en 8 karper på en aftentur, men desværre kun de små skælkarper. De 3 største fisk vejede 3,95-3,7 og 3,65 kg.

Tak for rapporterne til Joachim og Claus, der med disse har øget forspringet til de øvrige deltagere i Årets fisker konkurrencen.