Fangstrapporter

Status efter en forrygende uge på Esrum Sø

Hej alle

Fra Emil fik jeg lige følgende historie:

Fredag d. 18/11 var jeg en tur på Esrum sø med min kammerat Anders. Vi tog ud for at fange en god aborre, og da jeg et par dage tidligere havde fået en fin fisk på 1525 gr. havde jeg en idé om hvor vi skulle fiske. I første drev skete der ikke det store, trods masser af fisk på loddet. Vinden blæste en anelse for kraftigt, så vi begyndte at dørge op imod vinden istedet. Inden længe var der hug, og Anders kunne lande en PR aborre på 1700 gr.

Vi fik yderligere en håndfuld små aborrer, og mistede mange hug fra gedderne, der kappede forfangene. Kun én enkelt gedde på 4,05 kg. var så yderligt kroget, at det tynde forfang holdt hele vejen op.

Ovenstående lægger op til en status på foreningens fiskeri på Esrum Sø i sidste uge, der vist bedst kan betegnes som forrygende.

Foreningens båd var næsten ude at sejle hver dag, hvilket er ganske usædvanligt, men der var jo også noget at jagte.

Således fangede foreningsbåden aborrer på henholdsvis 1825g (Klaus) 1700g (Anders), 1600g (Thomas), 1525g (Emil) og 1225g (Emil) samt en del mindre. I tillæg til aborrefangsterne blev der også snuppet en del gedder, heraf fisk på 7,3, 5,0, 4,1, 2 på 3,5 samt flere mindre. Alle fanget på bundfiskede levende skaller eller små aborrer.

Om ikke så længe skal den op for vinteren, så det er ved at være sidste udkald.