Fangstrapporter

Flot fluefanget regnbue og endnu en opgænger fra åen

Så løb der lige en mail ind til mig fra Søren Messerschmidt Nielsen:

Hej Klaus

Valgte at bruge nogle timer søndag morgen ved åen.

Oplevede ikke noget på de øvre stræk, og valgte derfor at køre ned ved lerovnen. Mens jeg står på strandvejsbroen hører jeg et godt plask inde under og hurtigt kommer der trykbølger opad åen. Jeg lader en sort zonkerflue glide under broen uden større tiltro, men pludselig er der nogle forsigtige stød i fluen og da jeg strammer op sidder der en fin regnbue på 3 kg .;)

Søren

Stort tillykke til Søren med den relativt sjældne fangst. Regnbueørreder fanges der enkelte af i åen, men der kan gå måneder imellem. Bemærk endvidere de hele finner og at den er taget på flue. Godt gået!

Jeg selv var lige et smut dernede igår aftes selvom vandstanden ikke er helt optimal (for lav). Det blev dog til endnu en opgænger (denne gang flot blank og på 49 cm) på Mepps-spinner.

Skræmte også et par andre fisk, heriblandt en rigtig god, der lavede store bølger op ad åen. Et godt råd er at bevæge sig som en indianer, ellers fanger man stort set aldrig opgængerfisk i den lille å.

Mht. foreningens Mørrum-tur, så er der iøvrigt nu ikke flere pladser tilbage, og vi er derfor 8 medlemmer, der drager afsted mandag den 5. september. Du er fortsat velkommen til at komme på ventelisten, hvis nogen pludselig bliver forhindret i at deltage.