Kategorier
Fangstrapporter

Hornfisken er kommet + diverse medlemsfangster

Hej alle

Jeg var idag i det flotte påskevejr ude med flyderingen for første gang, og et er sikkert; det er ikke sidste gang, selvom jeg ikke fangede noget. Mage til god udsigt til bundforholdene samt mulighed for at fiske mere et par normale kastelængder ude, skal nok kaste et par ekstra fisk af sig fremover. Jeg havde et par følgere (ørred), men de ville desværre ikke lege med. Til gengæld så jeg årets første hornfisk. Den fulgte efter wobleren, men ville ligesom ørrederne ikke hugge.

Et par fangstrapporter er der også indløbet den seneste tid. Mogens Marcus Mentz skriver følgende

Jeg var en tur ved åen i dag (16.04.2011). Først med flue ved Usserød Å, hvor jeg så en fisk tage noget i overfladen. Da jeg kom frem til stedet, prødede jeg at kaste til den, men ingen bid.

Herefter tog jeg et lille stykke af Nive Å – det åbne stykke 100-150 meter nedenfor tilløbet af Usserød Å – med let spinnegrej (stang 8½’, kastevægt 3-15 gram) og 4 g stripper, kobber med glimmer på den ene side. Der kom et gevaldigt hug ca. kl. 14.40. Jeg figtede med fisken på det lette grej i ca. 15 min. Flere kraftige udløb og flere forsøg på at stikke ved brinken. Først var jeg ikke klar over, om der var tale om en ørred eller en gedde. Jeg så blot en svag fisketegning noget nede i det farvede vand. Men da jeg så den tæt ved overfladen, så jeg en pæn ørred. Da jeg fik den lokket op, målte den 77,5 cm og vejede 3,96 kg.

Kort efter fik jeg hug af endnu en ørred på 12-15 cm (naturligvis udsat igen), men da jeg trak den ind, gled en gedde frem langs bunden og så lækkersultent til. Jeg skønner gedden til at være 75-80 cm og nok 4-5 kg.

Mvh

Mogens Marcus Mentz

Udover ovennævnte fangstrapport har Joachim Fabricius været ved Kronborg og snuppet flere pæne skrubber mellem 450 og 650 g samt en enkelt mindre rødspætte. Før dette havde han en tur til St. Vejle Å, der gav ham gode skaller mellem 500 og 600 g.

Sidst skal nævnes, at Jens Blom har været ude at trolle både ved Simrishamn og fået en lille laks på knap 3 kg. Jens har også været ved Rügen (med udgangspunkt fra Møn), og der oplevet et fabelagtigt laksefiskeri med 10 laks i båden til to mand op til 7,7 kg!!!