Fangstrapporter

Store specimenfisk til NÅL-medlemmer

Fangstopdatering pr. 24. juni 2010

Siden seneste opdatering den 9. juni er det især medefiskene suder og brasen, der har præget fangstrapporterne.

Claus Banholtz har været på flere sats, og et af dem resulterede i en ny personlig rekord (PR) på 3800g og hele 60 cm. En ekstrem velnæret suder, der tog et par flådfiskede majskorn i nattemørket. STORT TILLYKKE!

Undertegnede har også satset på medefiskene, hvilket gav et par fine brasen under foreningens medekonkurrence samt nogle sudere (mere om konkurrencen i et andet indlæg). Den helt store suder var jeg så heldig at fange på et morgensats i en ny sø. Jeg havde lige sat 2 bundstænger med popup majs og var igang med at klargøre flådstangen, da min bidmelder satte i en lang og høj hyletone.  Jeg fik fat i stangen og kontakt med fisken, som jeg først var helt sikker på var en af søens karper, udløbene taget i betragtning. Efter flere vilde udløb mod modsatte sivbræmme, fik jeg den presset tættere på mig. Her vendte fisken første gang I overfladen, og jeg kunne se, at der var tale om en storsuder og helt sikkert en ny PR. Netningen forløb heldigvis fint og det var et par YES, der blev råbt ved søen af en meget glad fisker. Suderen var 54 cm lang og vejede 3375g. Omkredsen på 42 cm. En meget flot fisk med rogn, og jeg forstår så ganske udmærket Claus Banholtz´ glæde over sin suder på 3800g.

Af andre suderfangster kan nævnes en flot suder på 3,1 kg fra De Gamle Lergrave, som Zlatan Delic nuppede til medekonkurrencen. Denne suder er den største, som jeg har hørt fanget i lergravene de seneste 5 år! Udover denne fik Zlatan en rigtig pæn brasen på 3,5 kg.